przerwa1

eu

WAKACJE 2017 W ŚWIETLICY PLUS

POD HASŁEM: „BAJECZNE WAKACJE”

Druga połowa „Bajecznych wakacji” w świetlicy PLUS była również pełna atrakcji. Odbyły się trzy wycieczki autokarowe m.in. do „Pałacowej Bawialni” w  Kowarach, gdzie zjeżdżaliśmy na pontonach, skakaliśmy z wieży, pływaliśmy łódkami i korzystaliśmy z wielu dmuchańców. Doskonaliliśmy naukę pływania na basenie w Miłkowie. W „Parku bajek” w Karpaczu czekały na nas różne gry i zabawy (karuzele, trampolina, huśtawki, zjazd pontonem itp.). W Western City w Ściegnach zdobywaliśmy punkty w poszczególnych dyscyplinach na odznakę szeryfa. Oglądaliśmy pokazy tańców indiańskich, popisy kowbojów itd.
W ostatnim tygodniu odbyła się wycieczka autokarowa do Pławnej do „Zamku Śląskich Legend” (średniowieczny gród, Arka Noego). Uczestniczyliśmy również w warsztatach ceramicznych, linorytnicznych, kowalskich itd. Pobyt uwieńczyło ognisko z pieczeniem kiełbasek. Zakończenie akcji lato w mieście odbyło się w Żelaznym Tyglu Walońskim w Szklarskiej Porębie. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji m.in. zwiedzanie z przewodnikiem skansenu, wysłuchanie historii regionu wraz z uruchamianiem urządzeń górniczo-hutniczych, zajęcia twórcze, poszukiwanie skarbu, ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Dobrą zabawę mieliśmy w miejskim Parku Rozrywki ESPLANADA (dmuchańce, wieża emocji, trampolina itd.). Jak w poprzednich tygodniach spacerowaliśmy po lesie zbierając jagody grzyby, a w upalne dni plażowaliśmy

WAKACJE W ŚWIETLICY PLUS POD HASŁEM: „BAJECZNE WAKACJE”

Połowa bajecznych wakacji w świetlicy środowiskowej PLUS już za nami. W pierwszym tygodniu chodziliśmy kąpać się  nad rzekę Kamienną i spacerowaliśmy po malowniczych miejscach Szklarskiej Poręby.
    W drugim tygodniu odbyła się wycieczka autokarowa do kina Grand. Zaopatrzeni w popcorn i dobre humory obejrzeliśmy film pt. „Gru, Dru i minionki”. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Mc Donald'a na lody. Na następny dzień wybraliśmy się pociągiem czeskich kolei do Jakuszyc, a stamtąd czerwonym szlakiem wspięliśmy się na górę do schroniska „ na Orlu”. Tam piekliśmy kiełbaski,  kąpaliśmy się w pobliskim potoku, zrywaliśmy jagody, a nawet zebraliśmy koszyk grzybów. W dni, w które za oknem nie dopisała pogoda, urządzaliśmy w świetlicy gry i zajęcia sportowe na sali gimnastycznej, zajęcia plastyczne oraz kulinarne podczas których szykowaliśmy przepyszne sałatki, tosty, desery lodowo-owocowe mniam, mniam...
    W trzecim tygodniu letnich przygód, wypraw ze świetlicy było całe mnóstwo m.in. piesze wycieczki po Szklarskiej Porębie (Białe Skały, wodospad Kamieńczyka, zbieranie grzybów i jagód). W aquaparku w Świeradowie Zdroju korzystalismy z wielu atrakcji (pontony, jacuzzi), również doskonaliliśmy naukę pływania. Po basenie spacerowaliśmy uliczkami miasta i podziwialiśmy jego walory turystyczno-architektoniczne (Dom Zdrojowy, gdzie zakosztowaliśmy wod żródlanych). Nadmiar energii wyładowaliśmy na fantastycznym placu zabaw.

Ferie zimowe 2017

Od dnia 13.02.2017r. do 24.02.2017r.  w Świetlicy Środowiskowej „PLUS” na Białej Dolinie  trwały ferie zimowe pod hasłem: „My się zimy nie boimy, aktywnie ją spędzimy”. Opieką objęto  34 dzieci z miasta.
Zgodnie z hasłem ferie rozpoczęliśmy od zwiedzania wystawy klocków LEGO. Następnie przez dwa dni pod okiem pana Romana Klimka graliśmy w mini tenisa halowego, który zakończył się turniejem i wyłonieniem zwycięzców.
W czwartek odbyła się wycieczka autokarowa do Teatru Animacji w Jeleniej Górze na przedstawienie pt. „Rydygier, mój przyjaciel wampir”. Po spektaklu w świetnych humorach udaliśmy się do Mc Donald's na pyszny posiłek.
Drugi tydzień zaczęliśmy od zjazdów saneczkowych na stoku, które zakończyły się wspólnym ogniskiem z pieczeniem kiełbasek oraz jazdą na skuterze  śnieżnym. Skuterem kierował pan Roman. Kolejną atrakcją była wycieczka autokarowa do aquaparku w Świeradowie Zdroju, gdzie korzystaliśmy z wodnych atrakcji.
W świetlicy odbywały się różnego rodzaju zajęcia np. gry i zabawy świetlicowe, rozgrywki sportowe, seanse filmowe. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia kulinarne min. pieczenie ciastek, faworków, przygotowywanie pysznych lodowych deserów, owocowych sałatek itp.
Rozwijaliśmy talenty plastyczne wykonując prace tematyczne (walentynki, karnawał, sporty zimowe). W ostatnim dniu rozkoszowaliśmy się pysznymi naleśnikami z owocami, serkiem oraz bitą śmietaną z polewą truskawkową. Niebo w gębie! Na zakończenie zimowej akcji wszyscy uczestnicy otrzymali upominki.
Serdecznie dziękujemy życzliwym osobom, dzięki którym zapewniliśmy naszym podopiecznym niezapomniane wrażenia.

Sprawozdanie z ferii 2016

W świetlicy środowiskowej „PLUS” na Białej Dolinie w dn. od 01.02.16r. do 12.02.16r. w ramach ferii zimowych odbywały się zajęcia pod hasłem: „Aktywnie, sportowo, bezpiecznie i zdrowo”, w których wzięło udział ok. 35 dzieci (w tym 12 z miasta). Wychowankom zapewniono profesjonalną opiekę oraz wiele atrakcji.
W pierwszym tygodniu odbyły się m.in. zajęcia edukacyjne z udziałem funkcjonariuszy policji na temat „Bezpiecznego spędzania czasu wolnego” oraz z pracownikami KCE pt. „Ochrona  i  dokarmianie ptaków zimą”. Byliśmy aktywni sportowo biorąc udział w grach i zabawach na sali gimnastycznej, jak również w turnieju mini tenisa halowego prowadzonego przez Pana Romana Klimka. W ramach wycieczki autokarowej do aquaparku w Świeradowie Zdroju mogliśmy doskonalić naukę pływania oraz korzystać z wielu wodnych atrakcji. Cyklicznie odbywały się zajęcia kulinarne i plastyczno-techniczne o różnej tematyce m.in. sporty zimowe, mój ulubiony bohater literacki, serduszka walentynkowe, plakaty pt. „Wiem co jem”.
W drugim tygodniu byliśmy na  wystawie  klocków lego i korzystaliśmy z atrakcji Rodzinnego Parku Rozrywki „Esplanada”(rynna, wieża emocji) oraz z Orlika.  W Teatrze Animacji w Jeleniej Górze obejrzeliśmy przedstawienie  pt. „ Porwanie kaczątek”, a przy okazji zwiedziliśmy Muzeum Przyrody. W restauracji Mc Donaldʼs  zjedliśmy ulubione zestawy obiadowe.
Zakończenie ferii odbyło się w Nadleśnictwie Szklarska Poręba, gdzie po przejściu ścieżką edukacyjną z leśniczym lasów państwowych, odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek, wręczeniem nagród i dyplomów.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i dostarczyły dzieciom niezapomnianych wrażeń.
Serdecznie dziękujemy wszystkim życzliwym osobom, dzięki którym zapewniliśmy naszym