przerwa1

eu

Artykuły

ODLOTOWE WAKACJE W „PLUSIE”

Jak co roku Placówka Wsparcia Dziennego „PLUS” zorganizowała akcję letnią dla dzieci z miasta Szklarska Poręba pod hasłem: „Odlotowe wakacje z PLUSEM” w dniach od 25.06. 18r. do 27.07. 18r., z której skorzystało 45 wychowanków.
W pierwszym tygodniu wakacji  odbyły się zajęcia integrujące grupę podczas zajęć sportowych na „Orliku” i kortach tenisa ziemnego u Pana Romana Klimka. Odbyliśmy pieszą wycieczkę do Świetlicy „Cegiełka” (Szklarska Dolna), gdzie rozegraliśmy mecz piłki nożnej. Wizytę zakończyliśmy pieczeniem kiełbasek na grillu.
W następnych dniach na dzieci czekało wiele atrakcji. W każdym tygodniu odbyły się po dwie wycieczki autokarowe m.in.: do kina Helios w Jeleniej Górze na filmy pt. „Uprowadzona księżniczka” i „ Iniemamocnych 2”, do Aquaparku w Świeradowie Zdroju ( cztery wyjazdy), do Parku Bajek w Karpaczu oraz do Pałacowej Bawialni w Kowarach.
W rodzinnym Parku Rozrywki „Esplanada” bawiliśmy się dwa razy. Pogoda dopisywała, więc często spacerowaliśmy po lesie zbierając jagody oraz plażowaliśmy nad rzeką Kamienną. Odbyliśmy pieszą wycieczkę na Wysoki Kamień i do schroniska na Orlu w Jakuszycach.

Czytaj więcej: ODLOTOWE WAKACJE W „PLUSIE”

Ferie zimowe

W świetlicy środowiskowej „PLUS” na Białej Dolinie w dn. od 28.01.19r. do 08.02.19r. w ramach ferii zimowych odbywały się zajęcia pod hasłem: „Lubimy zimę”, w których wzięło udział ok. 35 dzieci w tym również dzieci, które na co dzień nie są wychowankami świetlic. Wychowankom zapewniono profesjonalną opiekę oraz wiele atrakcji.
Byliśmy aktywni sportowo biorąc udział w grach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu. We współpracy z p. Romanem Klimkiem  zorganizowaliśmy „Dzień na śniegu”. Mogliśmy pojeździć skuterem śnieżnym, na sankach, ulepić bałwana, a na koniec zjeść ciepłą kiełbaskę z ogniska. Skorzystaliśmy również z atrakcji Rodzinnego Parku Rozrywki „Esplanada” gdzie, m.in. na  lodowisku ćwiczyliśmy piruety. Jednak najwięcej radości i przeżyć dostarczył  nam   kulig. Mknęliśmy saniami przez las okryty białym puchem i podziwialiśmy piękne widoki naszych gór. Po niezapomnianej sannie i dobrej zabawie na śnieżnej górce ogrzaliśmy się przy ognisku. Na koniec czekała nas piesza wycieczka Szosą Sudecką do Świetlicy.

Czytaj więcej: Ferie zimowe

WAKACJE 2017 W ŚWIETLICY PLUS

POD HASŁEM: „BAJECZNE WAKACJE”

Druga połowa „Bajecznych wakacji” w świetlicy PLUS była również pełna atrakcji. Odbyły się trzy wycieczki autokarowe m.in. do „Pałacowej Bawialni” w  Kowarach, gdzie zjeżdżaliśmy na pontonach, skakaliśmy z wieży, pływaliśmy łódkami i korzystaliśmy z wielu dmuchańców. Doskonaliliśmy naukę pływania na basenie w Miłkowie. W „Parku bajek” w Karpaczu czekały na nas różne gry i zabawy (karuzele, trampolina, huśtawki, zjazd pontonem itp.). W Western City w Ściegnach zdobywaliśmy punkty w poszczególnych dyscyplinach na odznakę szeryfa. Oglądaliśmy pokazy tańców indiańskich, popisy kowbojów itd.
W ostatnim tygodniu odbyła się wycieczka autokarowa do Pławnej do „Zamku Śląskich Legend” (średniowieczny gród, Arka Noego). Uczestniczyliśmy również w warsztatach ceramicznych, linorytnicznych, kowalskich itd. Pobyt uwieńczyło ognisko z pieczeniem kiełbasek. Zakończenie akcji lato w mieście odbyło się w Żelaznym Tyglu Walońskim w Szklarskiej Porębie. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji m.in. zwiedzanie z przewodnikiem skansenu, wysłuchanie historii regionu wraz z uruchamianiem urządzeń górniczo-hutniczych, zajęcia twórcze, poszukiwanie skarbu, ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Dobrą zabawę mieliśmy w miejskim Parku Rozrywki ESPLANADA (dmuchańce, wieża emocji, trampolina itd.). Jak w poprzednich tygodniach spacerowaliśmy po lesie zbierając jagody grzyby, a w upalne dni plażowaliśmy

Ferie 2018

Ferie zimowe 2018r. w świetlicy środowiskowej  PLUS upłynęły pod hasłem „Bawimy się zdrowo i na sportowo”.Uczestniczyło w nich ok 30 dzieci.
W pierwszym tygodniu pojechaliśmy autokarem do aquaparku w  Świeradowie  Zdroju i tam korzystaliśmy z różnych atrakcji i doskonaliliśmy technikę pływania. Dzięki uprzejmości pana Romana Klimka odbył się mini tenis halowy oraz „Dzień na śniegu”, gdzie zjeżdżaliśmy na sankach z pobliskiej górki,  piekliśmy kiełbaski przy ognisku, a na koniec imprezy  każdy uczestnik został przewieziony skuterem śnieżnym przez pana Romana.Wszyscy świetnie się bawili, apetyty dopisywały. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia kulinarne: pieczenie pierników i faworków, dekorowanie tortów oraz ciasteczek (najlepiej wychodziła nam degustacja). Nie mogło zabraknąć również zajęć plastycznych (kolorowanki, zawieszki z masy solnej itp.), gier na play station, komputerowych oraz planszowych.

W drugim tygodniu byliśmy w Jeleniej Górze w kinie Helios na premierze filmu pt. „Tedi i mapa skarbów”. Dzieci przed seansem wzięły udział w konkursie wiedzy z archeologii. Przez okres ferii towarzyszyły nam również gry i zabawy świetlicowe, spacery po mieście m.in. do Parku Rozrywki „Esplanada”, gdzie na lodowisku doskonaliliśmy naukę jazdy na łyżwach.
Na zakończenie ferii byliśmy w kawiarnii „Fantazja” na słodkim poczęstunku (deserze lodowym-pycha !). Dzieci aktywnie i przyjemnie spędziły czas na swietlicy, wróciły pełne wrażeń

WAKACJE W ŚWIETLICY PLUS POD HASŁEM: „BAJECZNE WAKACJE”

Połowa bajecznych wakacji w świetlicy środowiskowej PLUS już za nami. W pierwszym tygodniu chodziliśmy kąpać się  nad rzekę Kamienną i spacerowaliśmy po malowniczych miejscach Szklarskiej Poręby.
    W drugim tygodniu odbyła się wycieczka autokarowa do kina Grand. Zaopatrzeni w popcorn i dobre humory obejrzeliśmy film pt. „Gru, Dru i minionki”. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Mc Donald'a na lody. Na następny dzień wybraliśmy się pociągiem czeskich kolei do Jakuszyc, a stamtąd czerwonym szlakiem wspięliśmy się na górę do schroniska „ na Orlu”. Tam piekliśmy kiełbaski,  kąpaliśmy się w pobliskim potoku, zrywaliśmy jagody, a nawet zebraliśmy koszyk grzybów. W dni, w które za oknem nie dopisała pogoda, urządzaliśmy w świetlicy gry i zajęcia sportowe na sali gimnastycznej, zajęcia plastyczne oraz kulinarne podczas których szykowaliśmy przepyszne sałatki, tosty, desery lodowo-owocowe mniam, mniam...
    W trzecim tygodniu letnich przygód, wypraw ze świetlicy było całe mnóstwo m.in. piesze wycieczki po Szklarskiej Porębie (Białe Skały, wodospad Kamieńczyka, zbieranie grzybów i jagód). W aquaparku w Świeradowie Zdroju korzystalismy z wielu atrakcji (pontony, jacuzzi), również doskonaliliśmy naukę pływania. Po basenie spacerowaliśmy uliczkami miasta i podziwialiśmy jego walory turystyczno-architektoniczne (Dom Zdrojowy, gdzie zakosztowaliśmy wod żródlanych). Nadmiar energii wyładowaliśmy na fantastycznym placu zabaw.